|
|
|
Ebben az ablakban módosíthatjuk a termékekhez lazán kapcsolódó beállításokat, objektumokat. Ezek egy része később a termék alapadatainál kiválasztható mint tulajdonság.
Meglévő elem szerkesztéséhez kattintsunk az adott sorban található szerkesztikonra, törléshez a törlés ikonra.
Új elem hozzáadásához kattintsunk a címsorban látható ikonra.
Többszintű lista esetén új gyermekelem hozzáadásához kattintsunk a leendő szülőelem sorában látható hozzáadási ikonra!
A beszállítók esetében név, leírás, bankszámlaszám, adószám és elérhetőségi adatok adhatók meg.
A gyártócégeknél beírhatjuk a cég nevét és honlapjának címét, valamint képként feltölthetjük a cég logóját. A webáruház kivitelezésétől függően ez a vásárlói felületen is megjelenhet. A feltöltött logót később törölhetjük.
Az attribútumok olyan kiegészítő tulajdonságok, melyek a megrendelt termék egy-egy tulajdonságát pontosítják. Ilyen attribútum lehet például a szín, az anyag, a borítás, a nyelv stb. Az attribútumokhoz fel kell vinni a lehetséges értékek listáját is. Ezek az attribútumok a termékekhez hozzárendelhetők, és ott továbbparaméterezhetők.
Az 'Adókulcsok' fül alatt a bruttó összeg számításához használt adókulcsokat definiálhatjuk, ezek az adókulcs nevéből és a százalékos értékből állnak.
A csoportok kedvezménycsoportokat jelentenek. A csoportba tartozó felhasználók a megadott kedvezményre jogosultak. A létrehozott csoportokhoz később felhasználókat lehet rendelni a felhasználók adminisztrálásánál.
A webáruházhoz tetszőleges számú szállítási típus tartozhat (a személyes átvételi lehetőségeket is ide soroljuk). Az alapadatokat (név, leírás, időtartam) nyelvenként adhatjuk meg. Beállíthatjuk, hogy az adott szállítási típushoz tartozik-e külföldi (illetve belföldi) kiszállítás és hogy a honlapon melyik oldalon található leírás az adott szállításról. Minden módhoz megadható, hogy az hogyan befolyásolja az árat. Megadható az alapár (természetesen nulla is lehet); ezen felül pedig érték vagy tömeg alapján (tetszőleges mennyiségű) sávonként a plusz felár. A vásárló szabadon dönthet a megrendeléskor, hogy melyik kiszállítási módot választja.
Lehetőségünk van fizetési típusokat is definiálni. Az alapadatok (név, leírás) itt is nyelvenként adhatók meg. Ha a 'Bekapcsolva' jelölőnégyzetet üresre állítjuk, az adott fizetési mód nem lesz elérhető a vásárláskor. Az egyes fizetési módoknál beállítható az is, hogy azok mely szállítási típusok esetében vehetők igénybe. A fizetési típusról is a felhasználó dönt, természetesen csak azok közül választhat, amelyekhez a bejelölt szállítási típus hozzá van rendelve.
A PatroNet CMS webáruháza támogatja az online banki fizetés lehetőségét, mely (a webáruház kivitelezésétől függően) a fizetési módhoz rendelhető. Ki kell választanunk, hogy melyik bank rendszerével kívánjuk egybekötni a megrendelési folyamatot (a támogatott bankok listája idővel bővülhet). A fizetési folyamat közben a vásárlót átirányítjuk a bank oldalára, ahol biztonságos kapcsolaton keresztül intézheti a tranzakciót. A két rendszer közötti kommunikáció is biztonságos kapcsolattal történik. Ez azt jelenti, hogy az esetleges érzékeny adatok titkosítva és maximális biztonsági intézkedések mellett haladnak át az interneten, így a kockázat minimális. Miután a vásárló jóváhagyta az átutalást a banki oldalon, a bank rendszere visszairányítja őt a webáruházba. Csak ezután történnek meg a megrendelési folyamat befejező lépései. A banki tranzakció állapota (pl. 'feldolgozva') a későbbiekben a megrendeléseknél folyamatosan nyomon követhető. A banki tranzakciós fizetések mindenképp nagyobb odafigyelést igényelnek, mivel az átutalás menet közben meg is hiúsulhat, illetve akár a vevő is leállíthatja a tranzakciót ('vevőoldal visszavonta').
Az 'Emailek' fülön a rendszer által automatikusan küldött értesítő e-maileket tudjuk testreszabni. Ha az oldal többnyelvű, minden nyelvhez külön szerkeszthető a sablon. Alapértelmezetten a vásárlás utáni visszaigazolás és az áruértesítő („a termék megérkezett a raktárba”) szerkeszthető itt.